درست کردن کاردستی کودک راهی برای سرگرم کردن بچه ها و همچنین افزایش خلاقیت و نبوغ آنها است. همه بچه ها دوست دارند با اشیاء اطراف خودشان بازی کنند ما تلاش می کنیم این علاقه بچه ها را با ایده هایی ترکیب کنیم که با استفاده از آنها بتوانید کاردستی های زیبا خلق کنید. بدون شک بچه ها از اینکه در کنار والدین یا مربیان خود ساعتی را صرف درست کردن کارهای دستی کنند لذت می برند

نتیجه تصویری برای اموزش کاردستی

وسایل مورد نیاز

رول دستمال توالت

کاغذ رنگی

چشم های عروسکی

گواش یا آبرنگ

چسب و قیچی

ماژیک

وسایل تزیین

تمام وسایلی که برای درست کردن این کاردستی احتیاج است از ساده ترین و دردسترس ترین وسایل می باشد.

برای ساخت این پروانه های دوست داشتنی ابتدا رول های دستمال توالت را با گواش یا آبرنگ رنگ کنید . می توانید به جای رنگ آمیزی از کاغذ رنگی ها کمک بگیرید و روی رول دستمال بچسبانید.

بال های پروانه و شاخک های آن را روی کاغذ رنگی برش بزنید و با چسب بچسبانید.

اجزای صورت این پروانه ها را بچسبانید و یا با ماژیک بکشید.

این اولین کاردستی کودک با دستمال رولی است. با همین روش می توانید کاردستی های بسیار زیبای دیگری هم درست کنید.

 

چه کارهایی در پوشه کار قرار می گیرد

«برای مقاصد سنجش، یک کارپوشه مجموعه­ محدودی از کارهای دانش ­آموز است که به منظور معرفی بهترین کارها یا نشان دادن رشد تحصیلی او در یک مدت معین مورد استفاده قرار می­گیرد. کار پوشه شامل مجموعه­ای از همه ­ی کارهای دانش آموز نیست بلکه به کارهایی که بهتر از بقیه، هدف کار پوشه را برآورده می ­سازد و عملکرد فراگیر را نشان می­دهد محدود می­شود. موادی که در پوشه کار قرار می­گیرد به طور دقیق و به طور عمدی به گونه­ ای انتخاب می­شود که مجموعه­ ی کارهای انتخابی در کل، هدف مورد نظر را تحقق بخشند».

اهداف پوشه کار

۱٫ ارایه بهترین کارها (فرآورده­ها)

 مجموعه­ای از بهترین کارهای انجام شده یا فرآورده­های نهایی یادگیرنـده که سـنجش فراگیر بر اساس آن توانایی­ها انجام می­گیرد. مانند کارپوشه هنر، نوشتن،کارپوشه ریاضی.

 ۲٫ نشان دادن رشد تحصیلی یادگیرنده (فرآیندها)

برای نشان دادن رشد تحصیلی و پیشرفت یادگیری دانش­ آموز مورد استفاده قرار می­گیرد و تنها بر تولید نهایی تاکید نمی کند. مـدارک مربـوط به پیشرفت دانش­ آموز مرحله به مرحله در پوشه کار او گذاشته می­شود تا  بـرای هدایت یادگـیری و تفکر جدید مورد استفاده قرار گیرد. مانند پیش نویس اولیه یک انشا، مراحل تفکر، چگونگی بازبینی و اصلاح آن.

پوشه کار

معلمانی که( بیشتر آنها البته ) درک روشنی از پوشه کار دارند  نیک می دانند که پوشه کار، شاه ابزاری ست که  با همکاری معلم و دانش آموز، در جریان یاددهی – یادگیری ، هدفمند ، آگاهانه و منظم گرد آوری شده و به روشنی تصویری گویا از موفقیت‌ها ، رشد و پیشرفت دانش آموز را، همچون آلبومی به نمایش و قضاوت می گذارد.

کی از ویژگی های ممتاز ارزشیابی کیفی – توصیفی حذف امتحانات سرنوشت ساز تراکمی ( پایانی  ) است . این نه  بدین معنی که معلم برای آگاهی از ماندگاری یادگیری دانش آموز حق برگزاری امتحان پایانی تراکمی را ندارد بلکه منظور این است که معلم روند یادگیری دانش آموز را در فرایند یادگیری از ابتدای سال تا انتهای سال در نظر می گیرد و آزمون تراکمی پایانی نیز  در طول یادگیری  به عنوان یکی از شواهد تایید پیشرفت تحصیلی  دانش آموز لحاظ خواهد شد . به عبارتی اگر قضاوت معلم در خصوص میزان یادگیری دانش آموزی مثلا در درس ریاضی 99  نمونه عملکرد  باشد با برگزاری  آزمون تراکمی پایانی ، نمونه های تعیین قضاوت اوبه صد می رسد و اگر او بخواهد  نظر حرفه ای خود را در گزارش پیشرفت تحصیلی ( کارنامه ) در قالب یکی از مقیاس های رتبه ای خیلی خوب ، خوب .... اعلام نماید مقیاس انتخابی او براساس تجزیه و تحلیل صد نمونه عملکرد دانش آموز است و نه تنها صدمینآنها .