ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند:

1

از این که می بینم در نوشتن تکالیف دقت می کنی خوش حالم.

2

امروز تلاش وکوشش شما خوب بود.

3

منتظر کارهای زیبای دیگر شما هستم.

4

ای(دختر)(پسر)مؤدّب                 کارت هست مرتّب

5

امروز از کارت لذّت بردم.

6

پروانه ی قشنگم! از این که در نوشتن اعداد موفق بودی لذّت بردم.

7

امید آینده! از این که در پاسخ دادن به جمع اعداد توانایی داری سپاس گزارم.

 

 

ویژه ی دانش آموزانی که نیاز به حمایت دارند:

1

توانایی ات در نوشتن بهتر شده است،اگر نشانه ی (س) را این گونه بنویسی نوشته ات بهتر می شود.

2

جملات زیبایی نوشتی بهتر است در پایان جمله،نقطه بگذاری.

3

بیشتر کلمات را درست نوشتی،کلمه هایی را که اشاره کرده ام بخش کن وصداهایش را بنویس.

4

کارت خوب بود،کلمه هایی را که برایت نوشتم روی کارت بنویس و روزی چند بار بخوان.

5

فرزندم در نوشتن کلمات توانایی حاصل نمودی برای موفقیت بیشتر، با صدای آهسته به تلویزیون گوش کن.

6

تلاش شما خوب بود چند کلمه بنویس که با نشانه ی ( ص) نوشته می شود.

7

قشنگم کلمه هایی را که با نشانه ی (گ) نوشته می شوند در روزنامه پیدا کن و دورش خط بکش.

8

گل شادم با استفاده از کیسه ی حسابت به اندازه ی عدد 4 جدا کن.

9

توانایم! 2 دسته شکل بکش و علامت کمتری بین شکل ها به کار ببر.

10

متفکّر کوچکم! با استفاده ی از مهره های رنگی جمع عدد (5) را تمرین کن.

* نمونه هایی از چگونگی نوشتن بازخورد در دفتر ثبت مشاهدات

ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند: ( درس بنویسیم )

1

        کلمات را زیبا می نویسد.

2

کلمات را زیبا می نویسد.

3

در نوشتن املای درست کلمات دقت لازم را دارد.

5

به پاکیزه نویسی در نوشتن توجّه می کند.

6

قادر است با کلمات داده شده جمله بنویسد.

7

        با حروف به هم ریخته،کلمه می سازد.

* ویژه ی دانش آموزانی که نیاز به حمایت دارند: ( درس بنویسیم )

* شناسایی مشکل: کلمه هایی که حروف هم صدا و چند شکل دارند را تمیز نمی دهد. یا دانش آموز از نظر حافظه ی دیداری مشکل دارد.

* ارائه ی راهکار: نوشتن حروف با خط درشت ودر معرض دید یا بیان شباهت و اختلاف دو تصویر توصیه می شود .

* شناسایی مشکل: جا انداختن بعضی از حروف یا حروفی را به جای حروف دیگر می نویسد.  دیبار  به جای دیوار

* ارائه ی راهکار: آهسته صحبت کردن اولیاء در خانه یا گوش کردن به تلویزیون با صدای آهسته. بیان نوع اشیاء با شنیدن صدایی که از قوطی می شنود برای دانش آموز مفید است.

* شناسایی مشکل: ( نارسا نویسی )

* ارائه ی راهکار:  بازی با خمیر ومچاله کردن کاغذ باطله جهت تقویت عضلات دست توصیه می شود.

* ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند. ( درس بخوانیم )

1

   متن درس را صحیح وروان می خواند.

2

       با لحن مناسب می خواند.

3

مطلب خوانده شده را درک می کند.

   * دانش آموزانی که در خواندن به حمایت  ویژه نیاز دارند:( درس بخوانیم )

* شناسایی مشکل: با مکث روان خوانی می کند.

* ارائه ی راهکار: در خانه وقت تعیین کند که در زمان کمتری جملات را بخواند یا به صدای ضبط شده خود گوش کند.و هنگام گوش کردن به متن کتاب با دقت نگاه کند.

* شناسایی مشکل: در خواندن متن درس توانایی کافی ندارد.

* ارائه ی راهکار: در گروه دانش آموزی خواندن متن درس تمرین شد.

* شناسایی مشکل: در شناخت نشانه ها مشکل دارد.

* ارائه ی راهکار: نشانه های تدریس شده را روی کارت بنویسد و بخواند.

* شناسایی مشکل: در خواندن کلمات نوشته شده توانایی ندارد.

* ارائه ی راهکار: ترکیب صداها وهجا ها و خواندن آن ها را تمرین داشته باشد.

منبع:http://meshs.persianblog.ir/post/54