نمونه های از چگونگی نوشتن بازخورد در آثار کتبی دانش آموزان
ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند:
1 |
از این که می بینم در نوشتن تکالیف دقت می کنی خوش حالم. |
2 |
امروز تلاش وکوشش شما خوب بود. |
3 |
منتظر کارهای زیبای دیگر شما هستم. |
4 |
ای(دختر)(پسر)مؤدّب کارت هست مرتّب |
5 |
امروز از کارت لذّت بردم. |
6 |
پروانه ی قشنگم! از این که در نوشتن اعداد موفق بودی لذّت بردم. |
7 |
امید آینده! از این که در پاسخ دادن به جمع اعداد توانایی داری سپاس گزارم. |
ویژه ی دانش آموزانی که نیاز به حمایت دارند:
1 |
توانایی ات در نوشتن بهتر شده است،اگر نشانه ی (س) را این گونه بنویسی نوشته ات بهتر می شود. |
2 |
جملات زیبایی نوشتی بهتر است در پایان جمله،نقطه بگذاری. |
3 |
بیشتر کلمات را درست نوشتی،کلمه هایی را که اشاره کرده ام بخش کن وصداهایش را بنویس. |
4 |
کارت خوب بود،کلمه هایی را که برایت نوشتم روی کارت بنویس و روزی چند بار بخوان. |
5 |
فرزندم در نوشتن کلمات توانایی حاصل نمودی برای موفقیت بیشتر، با صدای آهسته به تلویزیون گوش کن. |
6 |
تلاش شما خوب بود چند کلمه بنویس که با نشانه ی ( ص) نوشته می شود. |
7 |
قشنگم کلمه هایی را که با نشانه ی (گ) نوشته می شوند در روزنامه پیدا کن و دورش خط بکش. |
8 |
گل شادم با استفاده از کیسه ی حسابت به اندازه ی عدد 4 جدا کن. |
9 |
توانایم! 2 دسته شکل بکش و علامت کمتری بین شکل ها به کار ببر. |
10 |
متفکّر کوچکم! با استفاده ی از مهره های رنگی جمع عدد (5) را تمرین کن. |
* نمونه هایی از چگونگی نوشتن بازخورد در دفتر ثبت مشاهدات
ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند: ( درس بنویسیم )
1 |
کلمات را زیبا می نویسد. |
2 |
کلمات را زیبا می نویسد. |
3 |
در نوشتن املای درست کلمات دقت لازم را دارد. |
5 |
به پاکیزه نویسی در نوشتن توجّه می کند. |
6 |
قادر است با کلمات داده شده جمله بنویسد. |
7 |
با حروف به هم ریخته،کلمه می سازد. |
* ویژه ی دانش آموزانی که نیاز به حمایت دارند: ( درس بنویسیم )
* شناسایی مشکل: کلمه هایی که حروف هم صدا و چند شکل دارند را تمیز نمی دهد. یا دانش آموز از نظر حافظه ی دیداری مشکل دارد.
* ارائه ی راهکار: نوشتن حروف با خط درشت ودر معرض دید یا بیان شباهت و اختلاف دو تصویر توصیه می شود .
* شناسایی مشکل: جا انداختن بعضی از حروف یا حروفی را به جای حروف دیگر می نویسد. دیبار به جای دیوار
* ارائه ی راهکار: آهسته صحبت کردن اولیاء در خانه یا گوش کردن به تلویزیون با صدای آهسته. بیان نوع اشیاء با شنیدن صدایی که از قوطی می شنود برای دانش آموز مفید است.
* شناسایی مشکل: ( نارسا نویسی )
* ارائه ی راهکار: بازی با خمیر ومچاله کردن کاغذ باطله جهت تقویت عضلات دست توصیه می شود.
* ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند. ( درس بخوانیم )
1 |
متن درس را صحیح وروان می خواند. |
2 |
با لحن مناسب می خواند. |
3 |
مطلب خوانده شده را درک می کند. |
* دانش آموزانی که در خواندن به حمایت ویژه نیاز دارند:( درس بخوانیم )
* شناسایی مشکل: با مکث روان خوانی می کند.
* ارائه ی راهکار: در خانه وقت تعیین کند که در زمان کمتری جملات را بخواند یا به صدای ضبط شده خود گوش کند.و هنگام گوش کردن به متن کتاب با دقت نگاه کند.
* شناسایی مشکل: در خواندن متن درس توانایی کافی ندارد.
* ارائه ی راهکار: در گروه دانش آموزی خواندن متن درس تمرین شد.
* شناسایی مشکل: در شناخت نشانه ها مشکل دارد.
* ارائه ی راهکار: نشانه های تدریس شده را روی کارت بنویسد و بخواند.
* شناسایی مشکل: در خواندن کلمات نوشته شده توانایی ندارد.
* ارائه ی راهکار: ترکیب صداها وهجا ها و خواندن آن ها را تمرین داشته باشد.
منبع:http://meshs.persianblog.ir/post/54