بازخورد و تشویق
اگر
معلم قصد داشته باشد ایـن مفهوم را بـرساند کـه دانش آموز نیاز مند کمک و
فعالیت خاصی است ، بهتر است جملات خود را با این عبارتها آغاز کند :
1 |
نیاز مند آن است که ………………………………………… |
2 |
در زمینه ی ……………………………….به تقویت نیاز داری |
3 |
به نظر می رسد در ………………………………….مشکل داری |
4 |
با انجام فعالیتهای ………………………در زمینه ی ……………………….موفق می شوی |
*جملاتی که نباید آنها را در بازخوردهای توصیفی به کار برد
1 |
نمی تواند یا نمی توانی همیشه اشتباه می کنی |
2 |
قادر نیستی یا قادر نیست |
3 |
کارهایت کثیف و نامرتب است همیشه ناقص می نویسی |
4 |
یا هر برچسبی که منجر به برداشت منفی از تواناییها و قابلیتهای دانش آموز شود . |
بازخوردها باید فرد را به تلاش بیشتر وادارد ، جملاتی مانند ( توهمیشه موفق هستی ) نوعی خوش بینی بیش از حد را به وجود می آوردکه ممکن است سطح تلاش کودک را کاهش دهد،بنابـرایـن بـازخـوردهای مثبت افراطی نقش مخربی درشخصیت کودک دارد
+ نوشته شده در چهارشنبه هشتم شهریور ۱۳۹۱ ساعت 19:23 توسط شاهدی فر
|