حل مسائل کلامی مربوط به تفریق با استفاده از راهبرد رسم شکل

2-    حل مسائل کلامی مربوط به تفریق با استفاد از محور اعداد

روش تدریس :

* برای دانش آموزان مسائل کلامی مربوط به تمرین را بیان کرده و از آن ها بخواهید با استفاده از اشیاء ملموس آن را مدل سازی کرده و تمرین را به دست آورند .

** با استفاد از تصویر آغازین بخش مساوئل کلامی تفریق را مطرح کنید و از دانش آموزان با استفاده از اشیاء‌ملموس آن را مدلسازی کنند و با نوشتن یک عبارت تفریق کار خود را کامل کنند .

*** از دانش آموزان بخواهید متن هر سوال را بخوانند و به کلام خود آن را خلاصه وبیان کنند سپس با رسم شکل به حل مسئله بپردازند وپاسخ را به دست آورند و با کمک محور اعداد درستی یا نادرستی جواب خود را بررسی کنند هم چنین آن ها می توانند اگر عدد پاسخ را به دست آورند وبا رسم شکل درستی کار خود را بررسی نمایند .

توصیه های آموزشی  :

1-    با توجه به نوع قلم استفاده شده برای صورت مسئله ها خواندن متن مسئله را بر عهده دانش آموز بگذارید  فراموش نکنید خواندن و درک صورت مسئله بخش بسیار مهمی از فرایند حل مسئله در کلاس اول ابتدایی است لذا آنها باید مهارت درک این که صورت مسئله را بخوانند و درک کنند .

2-    به روش های دیگری که تا کنون در کتاب مطرح شده نیز توجه کنید در صورتی که دانش آموز برای حل مسئله از آن روش ها استفاده کرد راه حل او را بها دهید و تشویق کنید .

3-    نوشتن عبارت تفریق برای این مسئله فعلاً ضروری نیست تنهابیان پاسخ مسئله کافی است .