اهداف :

1-    حل مسائل کلامی با استفاده از راهبرد رسم شکل

2-    حل مسائل کلامی تفریق با استفاده از محور اعداد

روش تدریس :

* داستانی از جمع بیان کرده و از دانش آموزان بخواهید حاصل جمع را با استفاده از دگمه یا چینه ...  نشان دهند . و درستی آن را با استفاده از انگشتان دست آزمایش کنند . از دانش آموزان بخواهید همزمان با بیان شما از وسایل که در اختیار دارند استفاده کنند برای مثال وقتی شما می گویید 4 اردک در آب بودند آنها باید 4 تا از اشیاء را روی میز به جای اردک ها قرار دهند

** به صفحه آغازین برگشته با توجه به تصویر مسائل کلامی مهم بیان کرده و از دانش آموزان با استفاده از چینه یا اشیاء دیگر حاصل جمع را به دست آورده و متناظر با آن یک جمع بنویسید

*** در انجام فعالیت کتاب دانش آموزان پایه سعی کنند متنی را خودشان بخوانند و آن چه که درک کردند را برای شما بیان کنند سپس بدان بپردازند .

آن ها می توانند با رسم شکل جواب رابه دست آورندو با محور اعداد درستی کار خود را بررسی کنند و یا محور اعداد مسئله را پاسخ دهند و درستی کار خود را بارسم شکل نشان دهند .