طرح درس كتاب رياضي اول ابتدايي

طرح درس كتاب رياضي اول ابتدايي

براي دانلود فايل هر طرح درس، روي عنوان مربوطه كليك نماييد.

طرح درس مربوط به نگاره 1 كتاب رياضي اول ابتدايي

طرح درس مربوط به صفحه 2 كتاب رياضي اول ابتدايي

طرح درس مربوط به صفحه 3 كتاب رياضي اول ابتدايي

طرح درس مربوط به صفحه 4 كتاب رياضي اول ابتدايي

طرح درس مربوط به صفحه 5 كتاب رياضي اول ابتدايي

طرح درس مربوط به صفحه 6 كتاب رياضي اول ابتدايي

طرح درس مربوط به صفحه 7 كتاب رياضي اول ابتدايي

روش تدریس نگاره 9در مسجد محله

به نام خدا

 

در مسجد محله

ارزشیابی از نگاره ی 8:

هدف از ارزشیابی از درس قبل این است که :

1 – ببینیم آیا دانش آموزان به اهداف درس قبل

رسیدن بعد تدریس درس بعد را شروع کنیم .

2 – در صورت وجود نقاط ضعف ،

آن ها را برطرف سپس ادامه ی کار را دنبال کنیم.

 منبع:وبلاگ درس ها

 

ادامه نوشته

روش تدریس تم 5 ریاضی

 

صفحه آغازین: پیک نیک

مفاهیم: چپ، راست ؛ وسط،کنار، بین؛ جلو، پشت.

-        مهارت‌های مربوط به لوحه: آداب سوار شدن به ماشین ؛ آداب پیاده شدن از ماشین ؛ آداب گردش، تفریح و پیک نیک.

 

-        نگرش‌های مربوط به لوحه:

1)   تفکر نمادین اولین مرحله برخورد دانش آموز با تفکر مجرد است. دانش آموز باید به زبان نمادین بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

2)     نیاز به اعداد از نیازهای طبیعی بشر است.

3)     رسیدن به چیزی که یک نفر می‌خواهد ممکن است به معنی از دست دادن چیز دیگری باشد.

ادامه نوشته

روش تدریس تم 4ریاضی


 

صفحه آغازین: رفتن به مهمانی

-        مفاهیم: وسط، بین، کنار ؛ چپ، راست ؛ اول الی پنجم، ردیف؛ اشکال ساده هندسی؛ جلو، پشت .

-    مهارت‌های مربوط به لوحه: مهارت‌های استقبال از میهمان‌ها ؛ مهارت‌های پذیرایی از میهمانها ؛ مهارت‌های شام خوردن در مقابل میهمان ؛ مهارت‌های بدرقه میهمان‌ها.

-     

ادامه نوشته

آموزش کشیدن یه پرنده ی بامزه

تدریس نگاره ی 8  چه دنیای قشنگی !

به نام خدا

تدریس نگاره ی 8

چه دنیای قشنگی !

ادامه نوشته

ورزش و اعتماد به نفس

ورزش و اعتماد به نفس

از طريق ورزش مى توان کودک را تربيت نمود و بسيارى از ياد گرفتنى ها را به او آموخت. در کتاب کودک و ورزش چنين آمده:

"قدرت آموختن در تمام کودکان وجود دارد. کودک مى تواند از ديگران و با ديگران، بر اثر نگاه کردن، مقايسه کردن و تقليد کردن بياموزد. مقايسه قدرت کودک با ديگران، نشانه اعتماد به قدرت خود مى باشد و رقابت نيز مى تواند در آموزش موثر باشد. هم سالان کودک در آموزش تربيت و آموختن کودک موثرند.

ورزش براى کودکان، فوق العاده ضرورى و لازم است. کودکان به طور طبيعى و فطرى به ورزش، بازى و تحرّک علاقه نشان مى دهند و اين بازى و تحرک براى رشد و نموّ نسوج بدنشان لازم بوده و شرط زنده ماندنشان مى باشد. نياز به تحرک و بازي- که چيزى جز ورزش نيست- اختصاصى به بچه انسان ها نداشته، بلکه در ساير حيوانات نيز محسوس است. شهيد دکتر پاک نژاد در کتاب اولين دانشگاه و آخرين پيامبر به همين نکته اشاره کرده و مى نويسد:

" بچه گربه، بازى مى کند، بزغاله، جست و خيز دارد، بچه شير به سروکول مادرش مى پرد، کره الاغ به مادرش لگد مى زند و ... و اخيراً کشف شده، نشخوار کردن نشخوار کنندگان و خواب ديدن حيوانات مغزدار، مخصوصاً در گوشت خواران، از گربه گرفته تا جنين انسان، همه براى تکامل مغزشان بوده و لازم است."

حال که ورزش، بازى و تحرّک براى کودکان لازم و ضرورى است، وظيفه والدين و مربيان اين است که سعى کنند کودکان را به سوى ورزش ها و بازى هايى هدايت کنند که فکر، روح، جسم و شخصيت آن ها را ساخته و آن ها را براى زندگى اجتماعى سالم و مفيد آماده سازد. دکتر رجبعلى مظلومى در کتاب گامى در مسير تربيت اسلامى مى نويسد:

"ورزش هايى که به کودکان داده مى شود، بايد چنان باشند که به تربيت قواى فکرى و نظم روحى آن ها منتهى گردد؛ بدين معنان که تکوين اخلاق کنند، ايجاد منش نمايند، عادت هاى مطلوب را (نظير نظم و انضباط و اطاعت از قانون و جوان مردى و همکاري) مايه گذارند و يا حس ابتکار را بيدار کنند و بپرورند.

اين ها همه را ضمن بازى ها بهتر از هر گونه درس مى توان ياد داد، زيرا اثر اين چنين آموزش ضمن بازى ها، تا پايان عمر، باقى مى ماند."

از ورزش ها و بازى هاى کودکان، استفاده هاى ديگرى نيز مى توان نمود مربيان دلسوز و زيرک، با توجه به نوع بازى ها و ورزش هاى مورد علاقه کودکان، مى توانند شخصيت واقعى و حقيقى و نيز استعدادهاى نهفته کودکان و حساسيت هاى روحى آنان را کشف نموده و در برنامه ريزى هاى تربيتى، مورد توجه و استفاده قرار دهند.

جدول پیشنهادی زمان بندی دروس اول ابتدایی

جدول زمان بندی دروس اول ابتدایی

       

 

قرآن

بخوانیم

ریاضی

علوم

مهر

14-17

نگاره 1تا 10

1-24

بخش 1

آبان

18-23

درس 1تا 4

25-50

بخش 2و 3

آذر

24-29

درس 5 تا 8

51-77

بخش4

دی

30-36

درس 9 تا 10

78-88

بخش 5

بهمن

37-41

درس 11 تا 16

89-114

بخش 6و7

اسفند

42-49

درس 17 تا 22

115-135

بخش 8

فروردین

50-54

آزادو روانخوانی

136-152

بخش9

اردیبهشت

55-59

آزادو روانخوانی

153-164

بخش10

آموزش  الکترونیکی قرآن کلاس اول

دوستان عزیز با کلیک روی عکس  می توانند از آموزش  قرآن کلاس اول  استفاده           کنند .                                    

                             قرآن کلاس اول                            

                       قرآن کلاس اول                   

روش تدریس تم3ریاضی اول دبستان

صفحه آغازین: رفتن به مدرسه

-        مفاهیم: چپ، راست ؛ جلو، پشت ؛ بالا، پایین؛ ردیف، ستون؛ اول تا پنجم؛ اشکال ساده هندسی ؛ وسط، کنار.

-    مهارت‌های مربوط به لوحه: منتظر شدن برای اتوبوس مدرسه ؛ آداب سوار شدن و نشستن در اتوبوس ؛ آداب پیاده شدن از اتوبوس ؛ آداب عبور از خیابان.

 

 

 

 

ادامه نوشته

روش تدریس تم2ریاضی اول دبستان

صفحه آغازین: خارج شدن از خانه

-        مفاهیم: چپ، راست ؛ جلو، پشت ؛ قبل، بعد ؛ اول، دوم  و سوم.

-    مهارت‌های مربوط به لوحه: تشخیص تعداد زیر 3 بدون شمارش ؛ پوشیدن لباس ؛ بستن دکمه‌های پیراهن ؛ پوشیدن روسری ؛ بستن بند کفش؛ تشخیص لنگه چپ و راست کفش ؛ مرتب کردن کیف مدرسه ؛ قفل کردن در خانه.

 

 

 

 

ادامه نوشته